Data wydarzenia: -

XXX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej: Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych uczniów, studentów i nauczycieli

Serdecznie zapraszamy do udziału w jubileuszowej XXX Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej „Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych uczniów, studentów i nauczycieli”, która odbędzie się w dniach 19-21 września 2024.

Konferencja jest organizowana przez Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej wspólnie z naszym Wydziałem, Instytutem Filologii Polskiej UAM, Kuratorium Oświaty w Poznaniu oraz Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Zmieniające się potrzeby edukacyjne kolejnych pokoleń wymagają rewolucji w podejściu do nauczania. Konieczne jest odejście od sztywnych struktur jednolitej szkoły na rzecz zindywidualizowanych ścieżek rozwoju, odpowiadających potrzebom uczniów, studentów i dorosłych. W tym kontekście istotnym wyzwaniem staje się edukacja przygotowująca do uczenia się przez całe życie. Najważniejszym celem konferencji jest stworzenie i udostępnienie przestrzeni dla pogłębienia wiedzy oraz wymiany doświadczeń z zakresu diagnostyki edukacyjnej. Mamy nadzieję, że konferencja będzie znaczącym wydarzeniem edukacyjnym.

Konferencja kierowana jest do kilku kluczowych grup interesariuszy: nauczycieli, nauczycieli akademickich, dyrektorów szkół, doradców metodycznych, naukowców, przedstawicieli kuratorium i komisji egzaminacyjnych, samorządowców. Planujemy wykorzystanie nowych technologii do zwiększenia interaktywności między wykładowcami i uczestnikami konferencji.

Proponujemy następujące obszary refleksji podejmowanych w wystąpieniach konferencyjnych: referatach, panelach dyskusyjnych:

  1. Zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i studentów w kontekstach pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych.
  2. Filozofia zmiany podstawy programowej w kontekście potrzeb edukacyjnych współczesnego ucznia.
  3. Alternatywne formy edukacji wobec szkolnictwa tradycyjnego.
  4. Uczenie się przez całe życie.
  5. Rozpoznawanie potrzeb uczniów, studentów i dylematy oceniania w kontekście wielokulturowości.
  6. Problemy edukacji inkluzywnej.
  7. AI jako wyzwanie współczesnej szkoły i uczelni.
  8. Efekty uczenia się (np. wymagania egzaminacyjne) wobec perspektyw edukacyjnych i zawodowych uczniów oraz studentów.
  9. Diagnoza potrzeb edukacyjnych absolwentów szkół średnich a oferta programowa uczelni wyższych. Modelowanie kierunków i programów studiów.
  10. Praktyki pedagogiczne i zawodowe, wizyty studyjne (opinie różnych interesariuszy praktyk i staży na poziomie szkół i uczelni, np. praktykanci, praktykodawcy, instytucja edukacyjna – szkoła, uczelnia, rola opiekuna akademickiego/szkolnego i zawodowego, status szkolnych opiekunów praktyk studenckich).
  11. Diagnoza potrzeb rozwojowo-szkoleniowych nauczycieli.
  12. Dobrostan nauczyciela i dyrektora – jak zadbać o siebie w świecie nieustającej zmiany?
  13. Wykorzystanie wyników diagnoz.
  14. Zagadnienia związane z diagnozowaniem, sprawdzaniem i ocenianiem osiągnięć uczniów i studentów.

Zarejestruj się tutaj.

Więcej informacji na stronie: https://2024.konferencja-ptde.org/pl/konferencja

Zapraszamy!